maanantai 9. toukokuuta 2016

Tottui

Minulle luvattiin, että aika parantaa
tulee päivä, jolloin ne ajat
kun tahdoin hautautua sänkyyni
enkä koskaan nousta ylös
olisivat unohdettu

Eikä minuun enää sattuisi
muistaa niitä sanoja
niitä tunteita
niitä katseita
sitä kipua

Minulle valhdeltiin
väitettiin sen muuttuvan helpommaksi
että jonain päivänä
en muistaisi tarkasti
vaan aika kultaisi muistot
kuin elokuvissa

Eihän se niin mene
jos on joskus kokenut tuskaa
ei se muutu milloinkaan pienemmäksi
hullujahan ne ovat, jotka niin väittävät

Niiden kanssa oppii elämään
eikä sitä muista joka päivä
eikä se tee niin kipeää
ottaa muistoja esiin

Mutta eivät ne haavat parantuneet
niiden kanssa vain oppi elämään
niihin tottui

Tuli päivä, jolloin kipu oli niin normaalia,
ettei jokainen hengenveto enää sattunutkaan
pystyin taas juoksemaan
ilman että minun olisi täytynyt
pysähtyä haukkomaan henkeä,
koska minuun sattui liikaa

Aika ei parantanut, eikä paranna
minä opin elämään sen kanssa
enkä minä enää
itke itseäni uneen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti