perjantai 16. maaliskuuta 2018

Viaton

Pokeripöytä
panoksia pöydällä
tänään ei pelata rahasta

Sinä lyöt kortteja pöytään
ja uskot, että olet voitolla
väität minun jopa huijaavan

Jakaja katsoo minuun säälivästi
minä en tunne sääliään

Korttini kädessäni
tahtoisin jo luovuttaa

Mutta minä osaan laskea pakkaa
ja tiedän, että pian onni kääntyy

On aika nostaa panoksia
"All in"

Yrität lukea kasvoiltani bluffaamisen merkkejä
Minä en ole koskaan ollut näin tosissani

"All in"
"All in?"
"All in."

Sinä lyöt kortit pöytään

Värisuora.
Olet varma voitostasi.

"Noh, mitäs sanot? Mä taisin voittaa."

"Et ole nähnyt puoliakaan", vastaan.

Lyön kortit pöytään yksitellen.

Risti kymppi. Kohotat kulmiasi.
Risti jätkä. Peität hämmästyksesi.
Risti akka. Silmäsi kapenevat
Risti kunkku. Kulmasi kurtistuvat
Risti ässä. Lyöt nyrkkisi pöytään.

"Mä oon pahoillani", kuulen itseni vastaavan. "Mutta mä edes yritin."
Kertaan sinulle jokaisen minuutin ja sanan, jolloin minä yritin
ja sinä et tehnyt mitään.
Hymyilen voitolleni.

Kerään pelimerkit pöydältä,
jotka symboloivat elämää.

Meidän tiemme eroavat nyt.
"Hyvästi."
Sä itsekin tiedät, että tässä pelissä viaton saa paremmat kortit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti